top of page
Search

Van-e még potenciál a cégében?

  • Writer: Bősz Mónika
    Bősz Mónika
  • Mar 17
  • 3 min read

Updated: Mar 27

Biztosan elgondolkodott már azon, hogy melyek azok a területek az Ön cége működésében, amelyek potenciált rejtenek, de még nem kerültek kellő figyelembe?


Szervezetfejlesztőként sokszor talélkozunk a szervezetek életében az alábbi jelenségekkel:


  • Nincs egy egységes, mindenki által ismert és elfogadott szervezeti ábra, vagy ha van, akkor szinte biztos, hogy a különböző vezetők másképp rajzolják le, ha erre kérjük őket.

  • Ha nem egyértelmű a szervezeti ábra, akkor sokszor a feladatok egymásra tolódhatnak, a felelősségi-, döntési körök pedig tisztázatlanok.

  • Mindez kihathat a cégműködés folyamatára is, hiszen elveszítheti hatékonyságát, rugalmasságát, ha sokan nincsenek tisztában a feladat- és felelősségi körükkel.

  • E miatt a belső kommunikáció akadozni fog, a kezeletlen konfliktusok száma egyre nagyobb lesz, ami pedig már kihat az eredményességre, a dolgozók motiválatlanságára, teljesítményük lecsökkenésére, a középvezetők tehetetlenségére, valamint a szervezet bizalmi szintjének csökkenésére.

  • Azt is tapasztaljuk, hogy a működést támogató folyamatok és rendszerek sem mindig hatékonyak, illetve a cég növekedési ütemében folyamatosan toldozottak-foldozottak, nem az aktuális mérethez, létszámhoz, igényekhez szabottak.

  • Nincs egy egyszerű, de annál megbízhatóbb vezetői kontrolling rendszer, amiben a működés hatékonyságáért felelős mutatók jól láthatóak lennének.

  • A HR pedig meglátásunk szerint egy „szitokszó”, és a HR szemlélettel, a HR folyamatokkal és rendszerekkel kapcsolatban sincs tisztánlátás, hiszen a HR nem egyenlő a munkaüggyel és  bérszámfejtéssel.

  • Nem elég, hogy a vezetők, csoportok, csapatok egymás közti együttműködése a cégműködés eredményességének rovására megy, még A CÉGVEZETŐNEK SINCS EGY OLYAN TUTI HATÉKONY MÓDSZER A KEZÉBEN, AMIVEL MINDEZT EGY CSAPÁSRA MEGOLDHATNÁ ÉS ELÉRHETNÉ A NAGY ÁTTÖRÉST, VAGY AHOGY EGY KEDVES MEGBÍZÓNK FOGALMAZ: A NAGY BUMMOT.


És valljuk be, hogy legtöbbször a cégvezetőnek erre ideje sincs, mert a napi operatív működés és a profit teremtés mindennel szemben prioritást élvez. A problémák számára ismertek, de nincs idő arra, hogy ezekkel a rejtett potenciálokkal foglalkozhasson a cég, mert ennek nincs azonnali, kézzel fogható eredménye. Ettől nem lesz több megrendelés, hatékonyabb gyártás, stb. DE BIZTOS EZ? NEM. EZ EGYÁLTALÁN NEM BIZTOS. SŐT!!!  
A szervezetfejlesztési folyamat pozitív hatása
 már az első negyedévben bizonyítottan mérhető.

Szervezetfejlesztési folyamataink elején, a szervezeti diagnózis során azt tapasztaljuk, hogy a cégvezető pontosan látja, hogy mi zajlik a szervezetében. Ha viszont tenni is akar a változások irányába konkrét lépéseket, akkor nem elegendő a saját szemszögéből látni a helyzetet. A szervezeti diagnosztika eredményei által azt is tisztán fogja látni, hogy ugyanazzal a fókuszterülettel kapcsolatban mik lesznek a kollégák eltérő meglátásai, illetve ehhez jön még a külső szervezetfejlesztői szem meglátásai, amiből aztán egy teljes változási folyamat elindítható a közösen meghatározott fókuszterületeken, a közösen megtervezett lépések mentén, melyek már a szervezetfejlesztési folyamat konkrét beavatkozásait jelentik.

Ezáltal a működés hatékonysága és így eredményessége növelhető lesz. Hiszen egy jól strukturált, tiszta feladat- és felelősségi körökkel, megfelelő folyamatokkal és rendszerekkel támogatott, a fejlődés irányába forduló, erős, összetartó vezetői csapat által irányított szervezetet kapunk, melyben a munkavállalók látják a közös célt, és az oda vezető utat is közösen, együttes erővel, motiváltan járják be.
Ez csak egy vágyálom, mondhatná a szkeptikus, előítéletekkel teli vezető. 

A szervezetfejlesztő válasza erre:
 Nem, ez nem vágyálom, 
ez színtiszta vezetői feladat és vezetői felelősség!



Szeretnénk felajánlani egy lehetőséget, amellyel segíthetünk a szervezeti erősségek és a fejlesztésre szoruló területek azonosításában.


  • Egy két lépésből álló elődiagnosztikai folyamatot kínálunk partnereinknek, amely során először a cégvezető, második lépésben pedig a kulcspozícióban lévő vezetői válaszolnak egy-egy kérdőívre. A válaszokat anonim módon gyűjtjük, segítségükkel feltárjuk a működésben rejlő lehetőségeket, és azokat a területeket, amelyek még fejlesztésre várnak a szervezetükben.

  • A kérdőív kitöltése maximum 5 percet vesz igénybe, 15 kérdésből áll, melyet dr. Ichak Adizes vállalati életciklus modelljének 4 komponense mentén állítottunk össze.

  • A cégvezetői kérdőív eredményeit összevetjük a kulcsvezetők meglátásaival, kérdésekre adott válaszaikkal, valamint ezt kiegészítjük a külső szervezetfejlesztői, szakértői megállapításainkkal és így az elődiagnosztika eredménye egy részletes VEZETŐI RIPORT lesz, amely világos képet ad a cég állapotáról, az egy témában született véleménykülönbségekről, a rejtett potenciálokról és javaslatokat tartalmaz a további fejlődéshez.

  • Emellett egy online 30 perces, cégre szabott SZAKÉRTŐI KONZULTÁCIÓVAL is segítjük, hogy a legfontosabb fejlesztési irányokat közösen átbeszéljük.

  • A konzultációt abban az esetben is felajánljuk, ha nem kerülnek teljeskörűen kitöltésre a kérdőívek.


SZERETNÉ KÉRNI

AZ ONLINE ELŐDIAGNOSZTIKAI SZAKÉRTŐI KONZULTÁCIÓT,

AHOL MEGOSZTJUK ÖNNEL A VEZETŐI RIPORT EREDMÉNYEIT?



Kérem, írja meg nekünk lentebb üzetenben, hogy: "Kérem a kérdőíveket és az online konzultációt."

Válasz e-mailünkben felvesszük Önnel a kapcsolatot!


Várjuk jelentkezését!


Bősz Mónika

+36709453454


 
 
 

Comments


bottom of page