top of page
Search

Employer branding a recruiter szemével

Writer's picture: Horváth AttilaHorváth Attila



Bőven rendelkezésre áll szakirodalom a munkáltatói márka azaz employer branding témában, hogy kell építeni, mire kell figyelni, mitől lesz jó.





Ami számomra igazán érdekes, az a következő lépés: "Hogyan kommunikáljuk?" Nagyon izgalmas mozzanat, mivel munkaerő felvételnél, de ha a megtartás kerül szóba, akkor is az employer branding egy kulcsfontosságú kérdés.

Manapság szinte nincs olyan munkakör, ahova könnyen lehetne megfelelő szakembert toborozni.


A cégek számára ugyanakkor kulcsfontosságú, hogy a stratégiai céljaik elérésében milyen munkatársakkal dolgoznak.


Mennyire elkötelezettek, mennyire hosszú távon számíthatunk a segítségükre, kritikus pillanatokban merre billen a mérleg nyelve?



A munkaerő kiválasztásánál kulcsfontosságú, hogy a leendő kolléga mennyi és milyen információ alapján fogja meghozni a döntését, csatlakozik-e a céghez vagy a konkurenciát választja.


Ezért, ha recruitert vonunk be a folyamatba, az önmagában még nem jelenti, hogy garantált a siker. A cég, a piac, a környezet alapos ismerete nélkül nem fogja a kívánt eredményt hozni.

Fontos, hogy munkáltatói szemmel valódi partnert lássunk a recruiter-ben, avassuk be a céget érintő kérdésekbe, mint egy kvázi HR partner tudja megszólítani a potenciális jelölteket a megbízó céget képviselve. Naprakészen tudjon válaszolni az ilyenkor felmerülő kérdésekre, ez is a cég brand-jét fogja erősíteni! Viszont körültekintőnek is kell lenni, hogy a cégimázst semmiképpen ne rombolja egy külsős. Rövid idő alatt lehet lerombolni azt, amit időt, energiát, pénzt nem kímélve építettünk fel.


Maga az egész kiválasztási folyamat kritikus abból a szempontból, hogy milyen az első benyomás a cégről és ugye azt nem kell hangsúlyozni, hogy mennyire fontos az első benyomás.

Egy ilyen kompetitív munkaerő piacon nincs lehetőség javítani, nincs második esély. Hosszú távon kell gondolkodni.



20 éves pályafutásom leginkább szívet melengető pillanatai, amikor vesztes helyzetből sikerül(t) visszahozni jelölteket a céghez és ez kivétel nélkül mindig a kommunikáción múlt.


Olyan is előfordul, hogy a jelölt nem minket választ elsőre, de megragad benne a folyamat gördülékenysége, a résztvevők nyitottsága, segítőkészsége és idővel magától jelentkezik, hogy szeretne ehhez a céghez csatlakozni.


Az ilyen pillanatokat igazi sikerként élheti meg minden résztvevő és nem utolsó sorban a megbízó cég igazán lojális kollégát nyer ezzel.




Amennyiben úgy érzi, hasznos lenne, ha a kiválasztási folyamaton egy szakértőnk kísérné végig, vagy elakadt valamely szakaszban, keressen minket bizalommal!


One Step Ahead Szakértői/Tanácsadói Közösség


27 views0 comments

Comments


bottom of page