Biztosan találkoztatok már vezetőként sokan azzal a dilemmával, hogy szervezetetek, vállalatotok, vállalkozásotok életében, kultúrájában a stratégiai vagy inkább a bizalmi interakciókat részesítsétek előnybe.
De mit is jelent ez pontosan?
Szinte minden szervezetfejlesztési folyamatunk elején azt halljuk a cégvezetőtől, hogy a fókusz elsődlegesen a szakmai feladatok elvégzésén van, aztán e mellett jöhetnek a fejlesztéseink, ha marad rá kapacitásuk. (Innen indulunk és innen szép nyerni :-) ) A teljesítményfókusz olyannyira fölé van mindennek rendelve, hogy az egy "VANÁS". Termelni kell, pénzt kell csinálni, ha kivesszük az embereket a munkából, akkor csak bevételtől esünk el......A folyamat elején szinte elképzelhetetlen vezetőink számára, hogyha megtalálják az egyensúlyt a startégiai és a bizalmi interakciók közt, akkor egy magasabb szintű elkötelezettség, teljesítmény, elégedettség érhető el a munkavállalók körében, és mint tudjuk a MEGTARTÁS az új kiválasztás.
Senkit nem akarunk meggyőzni az egyensúly fontosságáról. A szervezetfejlesztési folyamat közben úgyis mindenki ráérez ennek az "ízére" és megérti, hogy miért értékelődik fel a munkaerő megtartásban ez a téma.
De hogy konkrétan miről is beszélek? Hát erről:
Kiváncsiak vagyunk a te álláspontodra. Te melyik oldalra koncentrálsz jobban? A balra vagy a jobbra? Esetleg egyensúlyban van a két oldal?
Kellemes insirálódást kívánunk:
One Step Ahead Szakértői/Tanácsadói Közösség
Commentaires